| |
|
Návrh semiaktivního odpružení horského kola
Mráz, Kryštof ; Kubík, Michal (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem semiaktivního odpružení horského kola využívajícího MR tlumič. V rešeršní části práce jsou shrnuty současné poznatky z problematiky pasivního a semiaktivního odpružení horských kol a problematiky MR tlumičů. Pomocí virtuálního dynamického modelu vytvořeného v grafickém prostředí MATLAB Simulink bylo simulováno chování odpružené přední vidlice. Byly simulovány semiaktivní algoritmy Skyhook a modifikovaný Groundhook a pro porovnání také pasivní nastavení. Podle výsledků těchto simulací je navrženo takové semiaktivní odpružení s MR tlumičem, které stabilizuje přítlačnou sílu předního kola, čímž zlepšuje bezpečnost jezdce.
|
|
Návrh semiaktivního odpružení horského kola
Mráz, Kryštof ; Kubík, Michal (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem semiaktivního odpružení horského kola využívajícího MR tlumič. V rešeršní části práce jsou shrnuty současné poznatky z problematiky pasivního a semiaktivního odpružení horských kol a problematiky MR tlumičů. Pomocí virtuálního dynamického modelu vytvořeného v grafickém prostředí MATLAB Simulink bylo simulováno chování odpružené přední vidlice. Byly simulovány semiaktivní algoritmy Skyhook a modifikovaný Groundhook a pro porovnání také pasivní nastavení. Podle výsledků těchto simulací je navrženo takové semiaktivní odpružení s MR tlumičem, které stabilizuje přítlačnou sílu předního kola, čímž zlepšuje bezpečnost jezdce.
|
| |